11 Mart 2016 Cuma

İşyerinde Kişiler Arası İletişimde Başarı İçin: 5 Temel Prensip

Hiç yorum yok :
Bir işyerinde iş profesyonelleri kişilerarası iletişim söz konusu olduğunda, çalışanları veya kendilerini, insanlar ile ilgili bir organizasyonda liderlik, ya da sadece işyerinde etkili iletişim becerilerini öğretmeye yardımcı olacak bir araç olarak " Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı " ‘na başvuruyor. Dale Carnegie iş başarısı üretmek için temel prensiplere dayanır. Bu ilkeler sadece birkaç kelime ve en fazla iki cümledir. İnanılmaz derecede basittir, ama hemen hemen eşit olarak da derin anlamları vardır.

Günümüzde, profesyoneller bu ilkeleri etkili iletişim becerileri ve liderlik yeteneklerini kazanmak için yol gösterici bir ışık gibi görüyor. İşyerinde kişiler arası iletişimi geliştirmeye yardımcı olmak için bu temel 5 ilkeyi paylaşacağız:

Eleştirmeyin, kınamayın, ya da şikayet etmeyin- Basit, değil mi?
Bunu nasıl çalışırken 3 kez yapmadan güne başlayabilirsiniz?- Deneyin!

Dürüst ve samimi bir şekilde takdir edin. Başka bir basit örnek. Aslında ilk kural daha kısadır. Çok basit ama çok önemlidir. Bu konuyu daha iyi açıklamak için Dale Carnegie'den bir alıntı paylaşalım.

"Çocuklar ve arkadaşlar çalışanlarımızın organlarını besler, ama biz nadiren olsa da kendi öz saygımızı nasıl besleyebiliriz? Biftek ve patates ile enerji kazanmalarını sağladık, ama onların hafızalarından silinmeyen yıllardır dinledikleri müzikler gibi takdir edici sözler söylemeyi ihmal ettik."

Bir arzuyla istekli diğer kişiyi uyandırın – Önceki ilkelerde kişisel olarak yapabileceğiniz şeyler üzerinde duruldu. Bu prensip ise, diğer kişinin %100 kontrollüdür. İşyerinde kişiler arası iletişim becerilerini geliştirmek için önemlidir. Bugün Çalışan Bağlılığı dediğimiz Dale Carnegie ilkesidir. Bir lider için nihai hedef ekstra çaba koymak ve bunu yapmak için istekli çalışanlara sahip olmaktır. Kendinize sormanız gereken en önemli şey, bu kişi neden bunu yapmak istesin ki? “

Diğer insanlarla gerçekten ilgilenin – Bu kısa cümlede en önemli kelime "gerçekten".
Eğer iş yerinde iletişim sırasında doğal/gerçekçi değilseniz, insanlar sizi ancak uzun süre sonra fark edebilecektir. Şüphe ile sizi selamlar, fikirlerinize önem vermez ve size güvenmezler.

Bir çalışana "hafta sonun nasıl geçti" diye sorarsanız, bir dahaki seferi iyi düşünün. Emin olun, onun hakkında sorular sorun ve kişiye odaklanıp takip ettiğinizi gösteren gerçekten bir ilgi ile kendileri hakkında çalışana bir şey sorun.

Gülümseyin – Basit sadece bir kelime.
Ancak gülümsemeye gelince sağduyuluyuz ama uygulamada yaygın değiliz. Dale Carnegie, işyerinde veya herhangi bir yerde kişiler arası iletişim ile ilgili olarak gülümsemenin önemini açıklar.

"Gülüşünüz sizin iyi niyet elçisinizdir. Gülüşünüzü görmek herkesin hayatını aydınlatır. Bir düzine çatık kaşlı insan, sert bakış veya kızgın yüzler başımızı çevirirken, samimi bir gülüş kara bulutları yırtan güneş gibidir."                                                           
 Dale Carnegie – Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme Sanatı

Bu 5 kısa temel ilkeler sizin hemen işyerinde kişilerarası iletişimi geliştirmenize yardımcı olacaktır.
Bunlar kısa ve basittir, ama sizin kişilerarası iletişim becerileri üzerindeki etkileri derin olabilir.

Hatırlanması gereken önemli şey bu basit ve sağduyudur, ancak, çoğu insan bu temel "altın kural" türü faaliyetleri takip etmemektedir.

Günlük rutin içinde bu kişilerarası iletişim ilkelerinden birini uygulayarak deneyin ve sonuçları hakkında buraya yorum bırakarak bizi teşvik edin!
SOSTR_600-150x150
Eğer iletişim becerilerini daha etkili güçlendirmeyi düşünüyorsanız, Dale Carnegie iletişim becerileri için bugün eğitim programına kaydolun!

Ayrıca bazı iletişim becerilerinde "Dale Carnegie’nin Başarının Sırları" rehberini ÜCRETSİZ indirmek ve bilgi almak için buraya tıklayabilirsiniz.


Hiç yorum yok :

Yorum Gönder