13 Temmuz 2017 Perşembe

İnovasyon Neden Kararlı bir Tutum Gerektirir?

Hiç yorum yok :


İnovasyon Neden Kararlı bir Tutum Gerektirir?

Büyük ve küçük organizasyonlar İki nedenden dolayı inovasyon fikri ile mücadele ediyorlar. Birincisi, yenilikçiliğin karmaşık olması ve organizasyonun her düzeyinde bir endişe kaynağı olmasıdır. İkincisi ve daha da önemlisi, inovasyonun statik bir hedef olmadığı, daha doğrusu projesi bitmeyen bir süreç olması gerçeğidir. Başka bir deyişle, gerçekten "yenilikçi olmak" için, bir şirket bunun üzerinde kurulamaz, ne de "zaten yenilikçi" olduğuna asla inandıramaz. Bu gerçeğin farkına varmak, deneyimli İnovasyonun öncüllüğünü benimseyen bir büyüme zihniyetine bizi daha da yakınlaştıracaktır.

Dale Carnegie, şirketlerin büyüme yolundaki engellerle nasıl başa çıktıklarını daha iyi anlamak için 12 ülkeden 500 iş dünyası liderini araştırdı. Bu çalışmadaki bulgular, inovasyonu, onun temel felsefelerini ve başarılı kuruluşların yeniliklerinin ne kadar başarılı olduğunu anlamaya yönelik kayda değer önemli noktaları gösterdi. Geniş bulgular başarılı şirketlerin yaptıkları her şeyde ve her zaman yenilikçi olduklarını göstermektedir.

exp-inv1


"Deneyimle İnovasyonun 3+3'ü" ve beraberindeki bilgi grafiği.

Araştırmaya daha derin bir bakış yapmak için yeni teknik raporumuzu indirebilirsiniz.






Çoğu kuruluşun eğilimi, değişen çevreye dikkat etmek ya da değişen tüketici tercihlerine cevap vermektir. Neticede, bu değişikliklere tepki gösteren bir şeyler ortaya koymaktır. Harekete geçildikten sonra, bu girişimden sorumlu organizasyon ya da departman farkında olmadan inovasyon ihtiyacını karşılandığını görecektir. Buna mükemmel bir örnek Montgomery Ward'dı ve çoğu zaman Amazon için ona en yakın rakip olarak gösteriliyor ve ulaşılması zor yerlerde müşterilere posta sipariş ürünlerini gönderiyordu. Ward yüz yıldır pazarı şekillendirdi, ancak şirkette inovasyon durdu, 20. Yüzyılın ikinci yarısında teknolojik değişimlere yeterince ayak uyduramadı, hızlı bir şekilde perakende devinin düşüşü ile tarih oldu.

Bu araştırmanın sağladığı dikkati çeken sonuçlarda, sınıfının en iyisi bir şirketin inisiyatif başlatması ve inovasyonu sürekli kılma kararlılığıyla inisiyatifi daha alakalı hale getirmenin yollarını bulmaya devam etmesinin, çalışanların girişimi ve bulunulan pazar için daha uygun olduğunu gösterdi. Günümüzdeki işletmeler için bu yenilik, genellikle Google'ın küçük yenilikçi şirketleri satın alması veya Apple'ın donanımlarına içerik yaratmak için diğer yazılım üreticilerine güvenmesi gibi yeni iş modelleri biçimini aldı.

Dale Carnegie araştırmasının bulguları yeni bir modelin şekillendirilmesine ve Deneyimle İnovasyon kavramının oluşturulmasına yardımcı oldu. Yenilikçiliğin sadece ürün veya hizmetlere odaklanamayacağı, bunun yerine, inovasyonun, organizasyonları tanımlayan insan tecrübesinin bir faktörü olduğu kabul edildi: İçinde insan kaynaklarını çevreleyen inovasyon ve organizasyonun sunduğu pazarlar üzerine kurulu olan inovasyonlar.

Araştırmamız, Deneyimle İnovasyonun altı alanı içermesi gerektiğini vurguladı:

Pazar Deneyimi İnovasyon (Dışa dönük)

  1. Proaktif müşteri ağı: Tüketici görüşlerini oluşturmak için etkili yollar icat etmek ve yeniden keşfetmek
  2. Teknoloji yoluyla kişiselleştirme: Her bir müşteriye özel teknolojileri geliştirme ve güncelleştirme
  3. Nitelikli deneyimin elçileri: Çalışanların kuruluşun markasını temsil etme biçiminin sürekli geliştirilmesi


İşyeri Deneyimi İnovasyon (İçe dönük)

  1. Tercih edilen bir işyerinin kurulması: En iyi yeteneği seçmek, işe almak ve korumak için daha iyi yollar bulmak
  2. Sürekli öğrenme kültürü: Öğrenmenin kritik, arzu edilen, ulaşılabilir ve uygulanabilir olduğu konusunda kurumsal çapta bir anlayış yaratmak
  3. Zamanlama ve sahadaki çeviklik: Kuruluşun çalışmasını nasıl ve nerede yaptıklarını yeniden tanımlayarak çalışanların deneyimlerine ve ihtiyaçlarına yanıt vermek

İnovasyonla tanımlanmayı isteyen şirketler için gerçek bir "bitiş" çizgisi olmadığını unutmamak önemlidir. Bunun yerine, inovasyon, yarış sürerken bile, sürekli olarak yeniden konumlandırılması ve yeniden tanımlanması gereken bir dizi çizgi olarak düşünülür. Deneyim İnovasyonu'nun zihniyet, amansız çaba, belirlenen odaklanma ve yeniden icat bu kararlılıklardan biridir. Yazı dizisinde, iç ve dış alanlardaki inovasyona bu sürekli kararlılığın nasıl uyarlanacağını inceleyeceğiz.

exp-inv1



"Deneyimle İnovasyonun 3+3'ü" ve beraberindeki bilgi grafiği.


Araştırmaya daha derin bir bakış yapmak için yeni teknik raporumuzu indirebilirsiniz,

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder